maandag 30 juli 2012

Bewoner Albert-Jan Roskam

Midden-Delfland staat voor mij gelijk aan inspanning en ontspanning, aan transpiratie en inspiratie. Het hele jaar door kom ik hier geregeld om te fietsen en te genieten van de rust en de natuur.

Premiedrukken
Zelf noem ik het soms liefkozend "premiedrukken"; een bekende politica noemt het "verantwoordelijkheid nemen". Hoe je het ook noemt, het is vooral *leuk*. Vanuit Delft rijd ik meestal eerst naar de Ackerdijkse Plassen. Ik blijf me over verbazen over de verscheidenheid aan vogels en andere dieren die hier altijd te zien is. Met de skyline van Rotterdam als decor en in de rook van de A13 zie ik een zwarte ruiter. Wauw!

Heilzame rust
Even later zie ik een vos schichtig wegrennen. Nog maar pas geleden hoorde ik hier ’s avonds nog uilen. Met een wijde boog ga ik uiteindelijk onder de A13 door via de fietstunnel, om uit te komen in Midden-Delfland. De rust die hier nog heerst, zo midden in de Randstad, moet wel heilzaam zijn. In de nabijheid kan eigenlijk alleen Meijendel hier nog mee wedijveren.

Prachtige natuur
Ik stap af en hoewel ik het met het blote oog ook al kan zien, neem ik toch de verrekijker even ter hand: een grote zilverreiger! Maar wacht, wat zit achter de zilverreiger -is het een oeverloper? Ik stap weer op de fiets en werk me flink in het zweet op een lang stuk rechte weg. Fietsen als panacee tegen beweginsarmoede, overgewicht, chronische ziekten, fileleed, luchtverontreiniging, torenhoge zorgkosten… en je bent nog lekker buiten in de prachtige natuur ook! Nu is de regering aan zet om zich "verantwoordelijk" te gedragen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.